Шинэ мэдээ

ЭМЯ: Завхан болон Улаанбаатарт сэжигтэй тохиолдол бүртгэгдлээ2 сар 20. 12:10С.Амарсайхан: Нийслэл рүү орж байгаа иргэд, автомашиныг нэг бүрчлэн шалгаж нэвтрүүлэх ёстой2 сар 20. 12:09Улсын хэмжээнд 2020 оны нэгдүгээр сард 6208 эх амаржжээ2 сар 20. 11:38Ихэнх нутгаар их хэмжээний цас орж, цасан шуурга шуурна2 сар 20. 11:38Д.Батсайхан: Гамшгаас хамгаалах 452 албыг бэлэн байдалд ажиллуулж байна2 сар 18. 9:41Халдвар авсан хүний тоо 1868, нас барсан хүн 98-аар нэмэгдлээ2 сар 18. 9:37Өнөөдөр болох үйл явдлууд2 сар 18. 9:34Энэ өдрийн зурхай2 сар 18. 9:33Цаг агаарын урьдчилсан мэдээ2 сар 18. 9:32Таван сая төгрөгийн нэг азтан тодорлоо2 сар 17. 11:20С.Амарсайхан: Айл хэсэхгүй байх аав ээжээ эрсдэлд оруулахгүй байх чиглэлд зохицуулалт хийгдэж байна2 сар 17. 11:19Онцгой комиссын шуурхай хуралдааныг зохион байгууллаа2 сар 17. 11:18Үндэсний сүлжээ дэлгүүрүүд бараа бүтээгдэхүүний үнээ нэмэхгүй хэмээн мэдэгдлээ2 сар 17. 11:17Зам тээврийн ослын улмаас есөн хүн гэмтжээ2 сар 17. 11:17Теле хичээлийн энэ долоо хоногийн хуваарь2 сар 17. 11:16Байгууллага, ААН-үүдийг ажлын цагаа богиносгож, гэрээсээ ажиллах боломжоор хангахыг уриаллаа2 сар 14. 11:12Улаанбаатар хотын зүгээс Хятадын ард түмэнд 50 мянган ам.долларын тусламж үзүүллээ2 сар 14. 11:10Ихэнх нутгаар хүйтний эрч чангарна2 сар 14. 11:09НӨАТ-ын сугалааны тохирол энэ Ням гарагт явагдана2 сар 14. 11:08Нэг өдрийн дотор коронавирусийн халдвараар 116 хүн нас барлаа2 сар 14. 11:07

Өглөө буруу хооллох, хоосон гарах нь таргалахад хүргэдэг

/9-р сарын 4/  -  9 цаг 48 минут

Мирей Гуильяно нэг номдоо франц эмэгтэйчүүд таргалдаггүй тухай, түүний үндсэн шалтгаан нь тэд өдрийн турш тэнцвэртэй хооллож, өл залгахаар юм иддэггүй тухай бичсэн байна.  Зүрх судасны мэргэжилтэн, “Каус Бичгийн хоолны дэглэм” номд бичсэнээр Артур Агастон: ”Бид өглөөний хоол идэхгүй байх тохиолдолд цусан дахь сахар унаж, өглөөд өлсөх мэдрэмж нэмэгдэж, улмаар чанарын хувьд эргэлзээтэй, их хэмжээний нүүрс ус агуулсан хүнсийг өдрийн цагаар идэхэд хүргэдэг бөгөөд энэ нь жин нэмэх баталгаатай арга юм.” гэжээ. Өглөөний ундыг яг ном ёсоор нь хэрэглэх тухай зөвлөгөөнд ямар нэгэн хувьсгалын шинжтэй зүйл мэдээж байхгүй. Гэсэн ч ихэнх хүмүүс үүнийг ердөөсөө тоодоггүй.  Хүнсний салбарын чиг хандлагыг 25 жилийн туршид судалж байгаа байгууллага америкчуудын 12% нь өглөөний ундыг байнга хэрэглэгдэггүй тухай дурдсан байна. Өглөөний унд бүтэн өдрийн турш өлсөх мэдрэмжийг маш их байлгадаг гэж цөөн зарим нь нотолж байна. Энэ нь тэдний өглөөд буруу (нүүрс ус) хүнс хэрэглэдэгтэй холбоотой бөгөөд энэ байдал өглөөний унд огт хэрэглэгдэггүй хүмүүсээс ердөө ч дээрдэх зүйлгүй гэдгийг хэвлэлд тэмдэглэж байна. Өдрийг хачиртай талх, амттан болон жүржийн ундаа, бусад цэвэрлэсэн нүүрс усаар эхлэх нь хоол идэх дуршлыг дарах биш харин түүнийг улам бүр дэврүүлж өгдөг гэж Нью-Йоркын “Гора Синай” анагаах ухааны сургуулийн хоолны дэглэм болон дотоод шүүрлийн булчирхайн гэмтлийг судалдаг мэргэжилтэн Уолтер Футтервэйт ярьж байна.

“Та гэнэт бага хэмжээний цэвэр сахар идэхэд нойр булчирхайг яаралтай инсулин ялгаруулах байдалд оруулж үүний үр дүнд цусан дахь сахарын хэмжээ унадаг. Нэг, хоёр цагийн дараа та дахиад л тавгүй байдалд орж, анхаарлаа төвлөрүүлэхэд төвөгтэй болж, дахиад жаахан юм идмээр болдог. “ Энэ битүү цикл” таныг бүтэн өдөржин ямар ч зохион байгуулалтгүй болгодог” гэж Футтервэйт ярьж байна. Түүнээс гадна өдрийн эхэнд хүмүүс хоол ундандаа анхаарал хандуулахын аргагүй маш их завгүй байдаг учраас өөрийгөө хоол идэхээс чөлөөлж, үд дунд хоол идэж эхэлдэг. Энэ тухай Галло “Хоолны дэглэм ба номлол” гэдэг номдоо бичсэн. Та 3-4 цаг хоолгүй явбал түүний дараа жигнэмэг, давстай савхан боов зэрэг энгийн нүүрс усан хоол хэрэглэж, энэ нь нейропептид Y үүсгэдэг инсулин болон ердийн уургийн төвшинг огцом нэмэгдүүлэхэд хүргэдэг. Төсөөлбөл бензинтэй талбай дээр шүдэнз зурсантай л яг адил гэж тэрээр тайлбарлаж байна. “Цадах мэдрэмж төрөхийн оронд танд хоолны дуршил огцом нэмэгдэж, та нэг ширхэг жигнэмэг идэхийн оронд бүхэл бүтэн боодол жигнэмэг иднэ.”

Сахарын төвшинг тогтвортой хадгалж, хоолны дуршлыг хянах аргын нэг нь хангалттай хэмжээний уурагтай өглөөний хоол идэх явдал юм: санаагаар болдог бол өглөөний хоол жишээлбэл өндөгний /зөвхөн цагаан нь/ уураг бүхий омлет болон тосгүй тараг байхад болж байгаа юм. Өдрийн хоолонд танд бага зэргийн ханасан уураг болон салат эсвэл бусад ногоо байхад таныг нэлээд хэдэн цаг цатгалан байлгана. Өдөр дунд жишээлбэл буцалгасан өндөг, тослог багатай бяслаг, уургийн энергитэй батончик зэрэг уураг, эд эс бүхий хүнсийг хөнгөн маягаар идэж болно. Үүний үр дүнд та 16 цагийн орчимд аврал хайсан мэт нүүрс усан хоол уруу харайхгүй байж чадна гэж сонин хэвлэлд бичсэн байна. Оройн хоолны үеэр та тийм ч их өлссөн байхгүй бөгөөд өөхгүй мах, салат эсвэл ямар нэгэн өөр ногоо идэхэд та сэтгэл хангалуун байж чадна.

Та үдэш орой ямар нэгэн юм идэхийг хүсвэл түргэн шингэж боловсрох, калор багатай, болж өгвөл уургийн агууламж өндөртэй хүнсийг сонгох хэрэгтэй.

“Та хэдий чинээ орой юм иднэ, нүүрс усны асуудалд маш болгоомжтой хандах хэрэгтэй” гэж Галло ярьж байна.  Хоолны дэглэм барьж амжилтад хүрсэн хүмүүсийн ихэнх нь эцсийн эцэст зөв өглөөний хоол тогтмол идэж сурсан гэж ярьж байна. Байнгын их ажилтай, өглөө хоосон гарч, хэт орой үйлчлүүлэгчидтэй буруу хоол идэхэд хүрдэг байсан нэгэн банкны ажилтан саяхан 38 кг хаясны дараа: “Би аарц, омлет зэрэг ямар нэгэн юм идэхэд өөрийгөө сургаж байна” гэж ярьж байна.

Түүнчлэн тэрээр ажил эхлэхээс өмнө өглөө 5 цагт эсвэл орой 11 цагт биеийн тамирын дасгал хийхэд өөртөө цаг гаргадаг болсон байна. “Намайг эхнэр маань солиорсон гэж бодож байгаа байх, гэхдээ надад хатуу төлөвлөгөө байгаа” гэж тэрээр хуучилжээ.  Бид албан тасалгаандаа хоол, хүнс идэхийг хориглосон гэж өөрийн эгч 59 настай Джойс Сигалтайгаа 43 кг жин хассан 57 настай Нэнси Шапиро ярьж байна. Тэд эхлээд өглөөний хоол, дараа нь уураг бүхий үдийн хоол, өдөр дундын эрүүл хүнс хэрэглэдэг болсон байна. Эгч дүү нар өсвөр насны хүүхдийн хувцас худалддаг худалдааны сүлжээ болох Жойс Лесли компаний хамтран эзэмшигчид юм. “Бид одоо өөрсдийн худалддаг бүтээгдэхүүнээ өмсөж болно” гэж Нэнси ярьж байна.  Ажил, хурал зөвлөгөөн дээр өөрийнхөө хүнсийг авчирч, баталгаагүй хүнснээс аль болох зайлсхийх-г Галло зөвлөж байна.

Эх сурвалж:unen.mn



АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд royal.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан бөгөөд мөн IP хаяг ил гарсан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй.

Сэтгэгдэл бичих

 Утас: 91917754, И-Мэйл: royalinfo@gmail.com

© 2018. All Rights Reserved. Вэб сайтыг DsSoft LLC